Internationella Kvinnodagen, vad läser du?

Hej! Ja i dag är det Kvinnodagen , den internationella. Jag som läser mycket är så glad att vi arbetar kontinuerligt för ett jämställt samhälle i Sverige  – men vi behöver denna dag för att belysa vad vi kan göra varje dag!

I dag vill jag lyfta Therese Bohmans “Aftonland” där hon skildrar en kvinna i sina bästa år. Där jag får reflektera över hur det kan vara i en huvudstad, komma från en mindre stad och vara verksam som professor i Konsthistoria.

Jag har själv varit verksam inom Konsten i Stockholm  – jag läste den på två dagar!

Önskar dig en härlig Internationell Kvinnodag/  Jeanette @nettaord

Leave a Reply

