Att få välja och välja en kvinna!

Ja det är inte lätt att vara människa i världen i dag. Jag tycker att vi möts av allt för mycket att vi inte får, inte kan och inte ska. Detta för att det är andra som sätter normer och strukturer som vi ska eller måste anpassa oss till annars ?

I förra veckan slogs jag av att i två av mina magasin som jag prenumererar på hade en och samma kvinna med! Jag tar med henne här, hon har skrivit en bok där hon har låtit dem hon intervjuat välja vilken kvinna i historien det velat lyfta upp extra mycket – “En annan historia” av Lina Thomsgård

Jag slås av att jag i mitt yrkesliv alltid velat lyfta fram den andra historien men inte alltid mottagit så mycket stöd. Jag har så klart förstått genom åren att det beror på hur strukturer formar människor, det är sorgligt. Men jag blir ås glad och stolt att Lina Thomsgård har skapat denna bok!

Önskar dig en underbar tisdag / Jeanette @nettaord

netta-ord-21-2

Leave a Reply

