Snabba puckar!

Ja, det är annandag jul och jag vet att det är så mycket som skulle ha blivit läst men tiden den går så fort! Varför ?

Många vill heller se en film än att sätta sig ned i en skön stol, drömma sig bort mellan två hårda bokpärmar som jag. Vem är du? Uppskattar du det hårda paketet som ligger under granen? Eller ser du hellre på filmen, av just den boken?

Jag vet att jag kan inte konkurrera med spelfilmen när det gäller tid  och läsförståelse – tänk om jag inte förstår. Tänk om du inte kan drömma i bilder som du skapar, som ingen skapat åt dig och miljoner andra mer än med ord?

Nu kan jag önska att mitt läsande går lite fortare – då tar jag mig till ett köpcentrum och kollar ut pocket stället. Där kan jag gå på omslag och den korta texten på baksidan!

Här kommer mina snabba tips, för några fler dagar att läsa in sig :

Önskar dig en härlig VitJul // Jeanette Gustafsson @nettaord

Leave a Reply

