Jag kan inte bärga mig…….

Nu är det snart bara någon dag kvar till Dopparedagen – ja den 24 december då klappar, gran och kläder ska vara fina och maten ska digna från borden. Är det så hos er eller är det en dröm?

Har du haft någon lugn stund denna vecka? Det har jag tagit mig, som cancer sjuk och inte sängliggande var jag på stan 1 timme i går. Ja så är det inte längre orkar jag , men jag vill så gärna känna känslan att förväntan är stor hos många. Fånga ögonblick och möta en och annan som är glad att jag är så pass på benen.

Jag tog min mamma till bokhandeln för jag hade på min julklappslista givit henne förslag på två olika böcker som jag hittat. Vi tittade runt men kunde fort se att det var inte där – kanske redan slut? Vilka böcker då tänker du  – jo en bok där jag vill nästan bara försvinna i dess vackra färger och former. Det hoppas jag kan ge mig en dagdröm där jag tar mig bort en stund. I handeln under mars 2017, i dag på nätet.

Det är i boken Botanicum där Kaite Scott & Kathy Willis ger oss ingångar, så vackra så att det passar på ett museum.

netta-ord-botanicum

Den andra boken handlar mer om det som kan vara så svårt i dag, om än vi säger att vi är öppna och kreativa är det där oväntade samarbetet så avlägset i bland. Konstnären Dan Wlogers och Lena Andersson tar sig an detta i boken ” Öppet för oväntade samarbeten” med Wolgers konst och Anderssons text. Den kommer ut i handeln jan 2017. Men inte på nätet än – läs mer om Wolgers och Anderssons samarbeten i “Egentligheter”

netta-ord-o%cc%88ppet-fo%cc%88r-ova%cc%88ntade-samarbeten

Bilder och tips från Femina Litteratur , men mina egna tankar och tips!

Nu är vi nära jul och jag önskar er den goaste stämningen tillsammans , och jag är för en VitJul! // Jeanette Gustafsson @nettaord

Leave a Reply

