I dag smakar orden gott!

Jag ska inte ligga kvar, jag ska resa mig upp och promenera för då lever jag då kan jag ta tag i det som jag måste och känna att orden smakar någonting även för mig!

Jag blev tagen på sängen – kan det vara möjligt att någon har fått nys om hur min hemstad kämpar ? Författaren Fredrik Backman fångade mig och många andra i “En man som heter Ove” nu släpper han en bok som heter “Björnstad” på Piratförlaget och jag häpnar när jag läser texten i annonsen.

Har ni känt så någon gång? Att fiktionen och verkligheten är så nära varandra och att det händer just nu får mig att rysa. Det är så många pusselbitar som faller på plats, så spännande och otroligt!

Att smaka på ord – ja gör det i dag smakar mina ord gott, men frisk luft och ton av advent vill jag önska alla en dag fylld med ord som öppnar nya dörrar!

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

