Vad betyder de ord som du skriver?

Hej! Det var ett tag sedan jag skrev något här, jag hoppas att det är bra med dig?

Jag har gjort en resa, ligger på NUS sedan 17 oktober, 2016. Jag har drabbats av Sarkomcancer och har opererats, nu behandlas jag för läkning och för inte fortsatt spridning.

Till min stora glädje har de sociala medierna blivit en stor möjlighet för mig att hålla kontakt med vänner runt om i hela Sverige. Alla vänner som vill stötta mig och prata om de svåra finns det en möjlighet att göra det.

Det är med det i fokus som jag ställer mig och dig frågan  – Vad betyder de ord som du skriver?

Det Amerikanska valet har fått mig att bli extra uppmärksam på hur de socialamedierna har en stor betydelse i det offentliga och i det privata.

Hur gör du ? Väljer du att kommentera med text eller med en emoj?

Jag har valt att, när texten är i fylld – då raderar jag den och fyller i med emojs. När det är jag som har möjlighet att skriva, då gör jag det.

Retorik – jo Elaine Eksvärd är en klippa att lyssna på och inspireras av. Se henne på TV4 just nu.

Böcker då – jo min mamma har försätt mig med böcker kriminalromaner slukar jag nästan en per dag. Så jag känner att mitt ordförråd och mitt “fantasibibliotek “.

Nu ska jag snart få komma upp och duscha, göra mig klar för en sårrevision.Så jag önskar dig en spännande tisdag med orden i fokus.

 

 

 

 

Leave a Reply

