Att fylla på inför Bok och Biblioteks mässan!

Ja veckorna går så fort på onsdag tar jag mig till Umeå för att landa i Göteborg på torsdag förmiddag! Det ska bli så skoj, men redan här och nu fyller jag på med böcker av olika slag och som är mer av det praktiska slaget:

Konst&Politik hur?.jpgArt And Politics Now , av Anthony Downey – är en översiktligt bok om den politiska konsten just nu och det behöver jag som Liberalpolitiker inom konst, kultur och näringsliv! Det kommer jag att använda i mitt politiska arbete på många sätt! Så spännande!

Nästa bok är en handbok i att skriva texter om Samtidskonst :

Att skriva om samtidskonst .jpg

How to write about contemporary art, by Gilda Wilams. Jag har skrivit mycket och särskilt intresserat mig för samtidskonsten. Där samtiden till viss del fortfarande trevar i sina texter. Jag ska som Konstkommunikatör på Alic&Franc jobba med den! Gör det du med!

Sist men inte minst. det som kombinerar dem två övre  – Westanders PR bok:

Gör din röst hörd.jpg

Ja , den är så praktisk så att jag kan använda den som ett raster på de andra böckerna, som jag ser det! Vad ser du?

Hoppas att detta ger energi att jobba vidare på?

 

Jag återkommer när jag är i Göteborg, önskar alla en underbar måndag kväll!

Leave a Reply

