Måndag kväll

Så var det måndag och jag som flera år längtat efter att få känna den där pirrande känslan att få gå till en arbetsplats och träffa mina kollegor för att smida planerna för kommande stor dåd som vi ska åstadkomma?

Men jag åkte till Umeå och jag satt på möten och diskuterar viktiga frågor, men jag kunde egentligen inte göra något mer än att ta in det som sades och reflektera över det och sedan fundera hur jag ska ta mig an detta och om jag ska ta mig an detta.

Det är som att jag inte kan förstå själv hur bra jag har det, att jag är frisk och har en familj och att jag har flera uppdrag och att konsten ligger mig varmast om hjärtat men det är inte den som är i fokus nu.

Nej det är litteraturen som spänner sig att inte bara handla om konst utan även annan litteratur, som är så spännande!  Så jag sätter mig nu och sorterar mina bilder av böcker så att jag kan presentera det för dig i sommar, tillsammans med olika texter!

Önskar dig en skön kväll!

Leave a Reply

