Dagarna går fort när det finns mycket att stå i.

Hej på er alla! Åh denna sommar den vill inte riktigt ta slut eller hur? Jag har i dag sprungit under morgonen, i solsken om än inte så varmt! Regnet kommer så lämpligt när jag är klar och kan sträcka på mina muskler under tak!

Vad har det med ord och böcker att göra? Ja det är en bra fråga men när jag tar mig tid att springa i ca 45 minuter får jag så mycket energi så att jag kanske skulle kunna skriva en bok ….eller läsa en till! Att få egen tid, som jag kallar det eller som Bodil Jönsson som i gav mig ordet ställtid! Det är ovärderligt i alla fall för mig, hur ser du på saken?

Så tips på en ny bok att läsa till morgonkaffet och eftermiddagskaffet – Frida Boisen´s “Digital Succé”

Vinna eller ?

Jag var på stan i går och köpte mig en almanacka som går över terminerna, det sitter i från det att jag var lärare i Konsthistoria på Högskolan i Jönköping – jag har både en digital och en i kalender i pappersform. Jag gillar att notera saker och skissa lite det är därför, jag spara dem också. De blir som små dagböcker, skriver du mycket så?  Det blev en med ett uppslag för en vecka, perfekt! Så har jag en google kalender, som jag kan synka på bästa sätt med alla andra digitala deviser

Ja att fylla en kalender är inte svårt och med Bok och Biblioteksmässan inom en knapp månad blir jag så peppad.

Kommer du att vara där? Vore skoj att ses?

Planera mera

 

Önskar dig en fantastiks tisdag, nu är det lunch som gäller för mig med Biosens bok i handen! Ha det gott så hörs vi av!

Leave a Reply

