Att säga ett ord

Hej alla ordnyfikna!

Hoppas att ni har haft en god sommar med många lästa eller lyssnade på härliga, spännande ord. Det har jag och blir mer och mer fascinerad av just nyhetstexter.

Jag vet att det kan bero på att det är sommar, det händer mycket i hela Sverige men där jag bor har vi en lokaltidning, som inte mött upp till mina förväntningar. Hur ser det ut där du bor?

Jag kan önska att en lokaltidning “dignar” av sommar aktiviteter med reportage, annonser, artiklar och diskussioner och kanske en och annan insändare och dagens applåd med sommarens alla evenemang. Finns det hos er?  Har ni tänkt som jag?

Mina frågor kommer så klart ut ifrån att i dag, vet vi att vi kan få vilken nyhet jag vill när jag vill. Men förutsättningen är att den är aktuell och den bevakas av någon som för den vidare, eller hur?

Men hur relevant är de lokala aktiviteterna? Vad är det som skapar möjligheter för en kommun att växa med kreativa näringar om vi inte bevakar dem som relevanta aktiviteter i vår vardag? Jag skulle önska att höra från dig, vad du lägger fokus på när du slår upp den lokala tidningen? Det som är lokalt eller det som finns i alla andra tidningar och nyhetsflöden?

Jag tror att du och jag kan göra skillnad med de ord vi säger och skriver, men det viktiga är att veta att det kommer andra till del, eller hur?

Önskar er en härlig helg som stundar, jag är i Stockholm!

Leave a Reply

