Att resa i sommar Sverige med tanken på ord

Hoppas att det är bra med dig? Att sommaren varit de hoppats på fram till i dag och att ordet funnits med dig? Jag reser varje sommar och i sommar är jag så glad att få uppleva så mycket av det som jag får påminnelse om resten av året  – nu kan jag reflektera och uppleva!

Min mormor gav mig kärleken till hantverket i vardagen, tillsammans med min mamma är de mina stora förebilder kring det textila som finns i min närhet varje dag. Med detaljer på dukar, handdukar , gardiner och kläder ja det som jag har på mig och det jag använder. Vem har du i din närhet? Finns de i din närhet i dag eller är det den historiska närheten?

Jag vill tipsa om att besöka utställningen Arvbetagelse på Dalarnasmuseum   – där jag finner att texten och bilderna blir av större och större vikt när jag går igenom utställningen. Vad säger ni?

Jag ger er några bilder och återkommer nästa vecka på tisdag den 26 juli…..

Leave a Reply

